luni, 30 septembrie 2013

Breaking Bad ends :(


S-a terminat si Breaking Bad, dupa 6 ani si 5 sezoane, ultimul impartit in 2 ani. 62 de episoade; finala (the grand finale) a avut loc duminica in SUA cu un rating fabulos, 10.3 milioane de telespectatori.
La Emmy-uri BB a luat din nou premiul pentru cel mai bun serial -drama-. Spre deosebire de majoritatea serialelor, Breaking BAD a avut o arca finita (la fel ca Sopranos), avind in vedere ca protagonistul (pt ca nu pot zice eroul), profesorul de fizica Walter White (excelentul Bryan Cranston) are cancer. Serialul lui Vince Gilligan (cel mai shukar writer din echipa X Files si Millennium) e pe cit de noir se poate, si se duce in zona crepusculara, vizavi de valori familiale si de moralitate. Si are un umor macabru irezistibil ! L-am descoperit tirziu, fiind neconvins de subiect, si am vazut primele 2 sezoane pe nerasuflate. Mi se par si cele mai bune. In trei si patru plotul cu Gus si cu mexicanii mi s-a parut cam umflat, ca si ascensiunea lui Heisenberg. Dar sezonul 5 a revenit la matca, asteptind finalul, cu glimpes-uri forward din prologul primului episod. Sa nu uitam ca Breaking Bad se intimpla intr-un rastimp de 2 ani, de la aniversarea lui Walter White de 50 de ani la cea de 52 !
Mi-a placut mult de Jesse Pinkman, care are trasaturi tragice si e ghinionist (mi se pare ca Aaron Paul aduce cu Lars Ulrich de la Metallica). Un alt personaj favorit e avocatul Saul Goodman (Bob Odenkirk, un soi de sosie funny a lui Kevin Costner !), care acum a primit propriul sau serial spin-off. Si Jonathan Banks (henchmenul lui Steven Berkoff din Beverly Hills Cop), in rolul lui Mike, si Dean Norris, si Mark Margolis, si Steven Bauer...hey, But i'm bragging...
BB a avut calitatea de a nu-si deceptiona si subestima spectatorii, clue-uri inteligente si titluri de episoade misterioase, v. ultimul Felina, de la un vers din piesa country a lui Marty Robbins "El Paso". Si de a cita din The Searchers de asta data !!!
BB se termina pe piesa Badfinger "Baby Blue," din 1972, care acum va avea acum o noua viata (nu m-a impresionat chiar ca Journey, Don't Stop Believing in Sopranos). Piesa incepe cu versurile: "Guess I got what I deserve." . Badfinger - get it ;) suprema ironie, e ca aceasta balada e un imn de iubire dedicat faimosului produs Blue (meth)!!!!

ce ne ramine ? Boardwalk Empire s-a terminat din punctul meu de vedere la finele sezonului 2 cu disparitia lui Michael Pitt, chiar daca continua, imi place in schimb Ray Donovan, care desi e flawed are un genial Jon Voight in el, si cea mai disfunctional familie iralndeza catolica din cinema si TV. Donovan va avea si sezonul 2, dar nu stiu daca arca peronajelor nu s-a cam incheiat. Revine The Walking Dead dar el poate fi infinit, si au tradat banda desenata original un intreg sezon 2 :(. Revine si Homeland, dar dece ? But i'm bragging...
Deci un RIP pentru it's so bad it's good, mr. Heisenberg, WW, cel mai interesant serial (anti) american.
REMEMBER MY NAME !!!

citeva fun facts si trivia BB aici

Un comentariu:

  1. da, cand am vazut beverly hills m-a frapat asemanarea unui personaj de acolo cu mark knopfler. la fel, cand am vazut breaking bad, adica in toamna asta, am remarcat ca mike e si el un fel de knopfler. nu stiam ca e acelasi actor.

    RăspundețiȘtergere