marți, 29 noiembrie 2011

The Shout (1978)

Tagline: A film of intense perversity - the madness of the mind. Bazat pe o povestire de Robert Graves, cel cu Claudius imparat si zeu, si scenariu de Michael Austin, cel care l-a contactat pe producatorul Jeremy Thomas, The Shout e trecut la categoria horror supranatural, dar e la fel de mult o drama existentialista, si un threesome, bazat pe dominare, intr-un setting englezesc clasic, in timpul unui meci de cricket pe pajistea de linga un azil de bolnavi mentali, in care multe lucruri care se intimpla s-ar putea sa nu aiba loc. Este o poveste in poveste in poveste si Strigatul din titlu este un mecanism de teroare si aparare aborigen, care te omoara pe loc... Cast impecabil: Alan Bates (la care m-am gindit de dimineata, apropo de Ken Russell si Ollie Reed si Women in Love) in rolul lui Crossley, care si-a petrecut (sau nu) 18 ani in desertul australian, John Hurt ca un muzician si sound effects producer, Susannah York, sotia lui, triunghiul shout-ului, secondati de Tim Curry si Robert Stephens. regie si mai impecabila :): polonezul Jerzy Skolimovski e chemat in Anglia dupa ce Thomas vazuse The Deep End, filmul are acea calitate magica de a te afla sub puterea unei vraji (despre care se vorbeste in film), si se joaca si cu frecventele temporale. Alte referinte: Joseph Losey si Alain Resnais. Si Possession al lui Zulawski, cit si Antichrist de LVT. un interviu exhaustiv cu producatorul Jeremy Thomas, al carui al doilea film a fost . El l-a ales pe Skolimovski, dupa ce a vorbit cu Nicolas Roeg si acesta a pasat. E oarecum un film asemanator cu Don't Look Now al lui Roeg, sau cu The Last Wave al lui Peter Weir. o cronica amuzanta pe intelesul tutuLor de Zombie 6 aici -Muzica de Tony Banks si Mike Rutherford de la Genesis, se gaseste pe albumul lui Banks, "A Curious Feeling", anume prima piesa, From the Undertow ! . Chestia cu efectele de sunet aduce oarecum a Exorcistul. Premiul special al juriului la Cannes, in 1978, ex aqueo cu Ciao, maschio al lui Marco Ferreri. -imaginea de Mike Molloy, DOP australian care a mai lucrat pentru Jeremy Thomas de la prima sa productie, Mad Dog Morgan, la The Hit si debutul sau regizoral All the Little Animals, format: 1.85.1. dupa cum scrie pe net: "This film's power lies in its refusal to solve the riddle." 9 din 10 / 4.5 din 5 !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu