duminică, 9 ianuarie 2011

Shutter Island (2010)


un remember pentru locul doi in topul pe 2010, filmul lui Scorsese dupa cartea lui Dennis Lehane, pe care am cumparat-o si am citit-o, dupa ce am mai vazut filmul in Romania de 2 ori...
citat din blogul meu de Berlinale 2010 (60), partea 1...

Back to Scorsese. E de gen, film de gen, noir with a twist. Dupa romanul lui Dennis Lehane (Mystic River), in teritoriul lui Ellroy meets Stephen King. Am trei cuvinte de spus, A Noua configuratie. Si mai am doua, Angel Heart. In rest, fara spoilere. Iar regula de patru din film o fi legata de faptul ca e al patrulea film cu Leo DiCaprio. Megastilizat, filmat virtuos de Robert Richardson, dar de la o vreme incoace filmele lui Marty sunt grabite la montaj. Nu e speed ca Departed, dar parca l-as fi vrut mai lin. Muzica, adunata gen Kubrick (la fel ca si alegerile), excelenta, densa, atmosferica, tenebroasa: Lygeti, Penderesksi, Eno, Mahler. Actori buni in roluri secundare. Cel mai comercial proiect al lui Scorsese, dupa Culoarea Banilor si remake-ul la Cape Fear. Dar extrem de dark. La conferinta de presa de dupa, nebunie. Fotografii urla, "Leo, Leo, Marty, Marty". Sunt aici si Ben Kingsley si Michelle Willliams, si Mike Medavoy. Vreau sa intru, nu se mai intra. Se imbulzeste lumea ca in Ziua Lacustei. Agita badge-uri. Se calca pe picioare, se imping. Ne desparte o usa de cei norocosi dinauntru. Sincer, renunt. Si asa intarziu la Tica. Apuc sa-l aud pe Scorsese de pe monitor, referitor la un ziarist care-l intreaba de ce nu e filmul in competitie ci inafara ei, "It’s a movie. I made many movies before, this is just another of my movies." Gen de raspuns de John Ford, Hitchcock. Asta de pe un ecran gigant in fata la Sony Center, in timp ce alerg spre Cinestar 8 sa vad cum se lupta partizanii hand-held si fara muzica din off.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu