luni, 10 ianuarie 2011

Red Hill (2010)

Tagline:Revenge just rode into town.
ceea ce-mi aminteste de "Death has come to your little town, Sheriff." (dr. Sam Loomis in Halloween, v.si topul meu de shrinks)

un alt film al anului 2010 care merita vazut pe marele ecran. Thank god for Oz !
E bine ca se fac filme australiene, imi aduc aminte ce bine ne-am simitit la Cannes cind am vazut Wolf Creek (al carui regizor, Greg McLean, e producator la Red Hill). Si acum, cind am venit la Brasov inainte de LemmyXmas, am dat la TV peste Mad Max, primul (1979), un film unic, exceptional de ciudat si violent in poezia sa singulara. Asta a fost botezul meu cu OZ, fascinanta Australie, de unde recent nu am mai vazut nimic, in afara de catch-up-ul la filmul post-apocaliptic al lui Geoff Murphy, The Quiet Earth (1985)
Acum am vazut westernul modern/cross/thriller/cross/horror, Red Hill, regizat (si scris, produs si editat) de debutantul Patrick Hughes (nume de care veti auzi soon la Hollywood), in selectia oficiala de la Berlin-Panorama, in 2010, dar am auzit de el via AC, care l-a ratat si el acolo.

Red Hill se petrece in doar 24 de ore in oraselul australian... Red Hill. Unde un tinar politist de la oras -Ryan Kwanten din True Blood-a fost transferat la tara, si numele lui e Shane (deja un rapel de western clasic) Cooper (pe sotia sa gravida o chema Alice Cooper !-).

Un cross intre John Carpenter (de la Assault on Precint 13 la Halloween) cu No Country for Old Men si westernurile lui Anthony Mann sau High Noon, cu un killler de neoprit, imbracat intr-un duster, cu chipul pe jumatate ars, aborigenul pe nume Jimmy (Tommy Lewis, cel din rolul titular cu acelasi nume, din filmul-far australian al lui Fred Schepisi, The Chant of Jimmy Blacksmith din 1978! Iar seriful redneck dar deloc fricos e Steve Bisley (din Mad Max si Chain Reaction, cel din 1980), toti localnicii au palarii si arme de foc, si locul e in mijlocul nicaierului, asa cum sade bine atmosferei.

O scena eerie vorbeste despre o legenda a unei pantere care bintuie locurile, si
m-am simitit transferat pentru o clipa in Cat People (meets Walkabout). Revenge western, cu muzica bombastica-tematica de newcomerul Dmitri Golovko (cu rapeluri de la Morricone la Tiomkin si Carpenter, si chiar un aranjament de strings la final).

O scena chul (si definetly cult), pe muzica de la jukebox si piesa Black Eyed Bruiser cu Stevie Wright (1975), produs de Wanda & Young, care suna intre AC/DC si Thin Lizzy! (in 2007 Rose Tatoo au facut un cover)

3 1/2 din 5, 7 din 10 ! (pentru niste stingacii si clisee din story, altfel i-as fi dat un 8 ! calitati de revizionare si de film cult clare)

Un comentariu:

  1. mai incearca si The Loved Ones, tot australian, recent si foarte bun
    P.S. Piranha a fost superb in 3D

    RăspundețiȘtergere