vineri, 8 iunie 2007

TIFF V: Reprise, Rautaciosul adolescent, Antena, INAM

7 iunie 2007
azi am vazut Reprise, un norvegian literar de Joachim Trier (cu care am fost coleg in Danemarca la EFC acum 11 ani !!!) adica am iesit si m-am intors, actul doi al filmului petrecindu-l cu Nae Caranfil si Vizantea care au o proiectie noua cu Restul e Tacere la Republica miine seara. pentru care va fi bataie, chit ca ratam chestii la party-ul Kodak din acelasi timp. Apoi am fugit sa vedem Rautaciosul adolescent , un film romanesc aarte, adus pentru ca i-au dat premiu pt cariera, Irinei Petrescu. E un nouvelle vague, scris de Breba, cu introuri poetice, cu scena de sex in virtej, incredibil de burghez si anti societate multilateral dezvoltata. Decadent, spre francezi si Marienbad, aici "anul trecut la Voronet", filmat incredibil, pe ecran lat si cu muzica excelenta , jazzy de Tiberiu Olah. La un moment dat zici ca e muzica la Dirty Dozen...l-am vazut cu Relik , venit azi, cu palarie de Django...



am zis ca scriu de La Antena, un one-of-a kind, alb-negru si aproape in toataliate mut (cu exceptia lui El Vos), un film de Esteban Sapir, argentinian, caruia io i-as da fara vreo intrebare un mega-buget sa faca ce vrea cu el. Ii da peste ochi lui Corran si costisitorul Sky Captain, cu tehnici excelente, cut out, subtitluri de film mut puse pe ecran, omagii in prmiul rind lui Fritz Lang dar si un plot de Batman, un oras fara voci, cu retro anacronisme, diabolicul Mr Tv si copilul fatra ochi al femii fara fata, el vos. Excelent, excentric si cel mai indeit film din competite, un regal pentru movielovers.



si Masina Capcana, aka Immer Nie am Meer, un film austriac de Antonin Svoboda, cu trei tipi blcati intr-o masina accidentat in padure. Ingenios, funny (morbide funny), inventiv si cu costul trailerului lui Bruce Willis la Die Hard. Mai o cioaca cu masina, un Merz kashtoc, e blindat si geamurile la fel, pt ca a apartinut lui Kurt Waldhaim. Apare un copil, un soarce alab si sticle desampanie si salata de heringi joaca un rol important. Comedia (neagra, cum altfel ?) editiei. immer nie am meeer inseamna ceva gen "pentru todeauna, Nicodata, tot timpul" , titlul englezesc e FOREVER NEVER ANYWHERE



simbata seara trebuie sa ii luam un interviu lui Franco Nero, cineee ? the good the bad and the ugly, adica eu, relik si varu.... acum e o proiectei cu nosferatu cu muzica live de einea , whatever, man, s-a vazut cu bascalia de rigoare ingerul ne-necesar al lui Gica Preda, si mai de bifat Cocosul decapitat (sau cum scria la gazeta, cocosul de catifea)...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu